Współpracując z różnymi sklepami internetowymi na bieżąco śledzimy trendy w reklamie. Nie jest żadną nowością prowadzenie kampanii reklamowych w social mediach, ale czy faktycznie warto to robić? Branża e-commerce cały czas się rozwija i szuka nowych dróg dotarcia do klienta. Hurtownia Galanter posiadając setki produktów w oparciu o model współpracy dropshippingowych jest częścią niejednego e-biznesu. Jaka role odgrywają w nim reklamy na Facebooku, czy Instagramie? Sprawdźmy!
Na czym polega prowadzenie kampanii reklamowych w social mediach?
Reklamy, które widzimy w mediach społecznościowych mają na celu zachęcenie odbiorcy do odwiedzenia np. witryny sklepu internetowego z galanterią skórzaną. Pomagają nie tylko sprzedawać produkty, ale również reklamują samą markę konkretnego e-sklepu.
Wykorzystując mechanizm targetowania reklam na odpowiednie grupy odbiorców możemy docierać do potencjalnie zainteresowanych naszymi torebkami, portfelami, plecakami, czy aktówkami klientów. Za każdą opublikowaną reklamę będą pobierane opłaty z Twojej karty kredytowej, którą należy podłączyć pod wybrany system reklamowy (np. Facebooka). Masz możliwość targetowania reklam ze względu na wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania, wykonywany zawód i wiele innych czynników demograficznych oraz behawioralnych.
Reklama w mediach społecznościowych ma dziś większą siłę przebicia niż klasyczne reklamy w gazetach, radiu, czy telewizji. Wszystko dlatego, że nasze życie coraz bardziej przenosi się do sfery online. Boom na e-commerce trwa i warto wykorzystać ten moment docierając z reklamą sprzedawanej galanterii do klienta przez Facebook’a, Instagram i inne platformy społecznościowe. To popularna forma reklamy, z której korzystają zarówno małe, jak i duże sklepy internetowe.
Przygotowanie reklam jest bardzo intuicyjne. Kreator poprowadzi Cię krok po kroku przez całą konfigurację kampanii. Istnieją również różne systemy rozliczeń za ich realizacje. Do najczęściej używanych należą:
-
opłata za wyświetlenia reklam – im więcej razy reklama zostanie wyświetlona tym większą opłatę poniesiesz;
-
opłata w modelu PPC, czyli Pay Per Clik – gdzie opłaty są naliczane za każde kliknięcie w reklamę, co wiąże się z przeniesieniem potencjalnego klienta na witrynę sklepu internetowego.
Polecamy szczególnie drugą formę rozliczeń. Tutaj masz pewność, że odbiorca reklamy wchodzi w interakcje z Twoją witryną i jest spora szansa, że zobaczy ofertę sprzedażową i nastąpi konwersja.
Korzyści z realizowania kampanii reklamowych w social mediach
Chcąc uruchomić reklamę w mediach społecznościowych nie musisz dysponować ogromnym budżetem marketingowym. Wystarczy kilkaset złotych, by zrealizować skuteczną kampanie. Masz możliwość pełnego kontrolowania wydawanego budżetu. System reklamowy Facebooka, który obsługuje również reklamy na Instagramie posiada odpowiednie limity. Możesz ustawić kwotę, która będzie wydawana w konkretnym limicie dziennym.
Najważniejszą z korzyści związanych z reklamowaniem produktów galanterii skórzanej w mediach społecznościowych jest możliwość targetowania ich grup odbiorców. Nie musisz tracić pieniędzy na realizacje kampanii, którą nie zainteresuje się żaden potencjalny klient. Tutaj masz okazję sprecyzować adresatów całej kampanii. Masz możliwość kontrolowania przebiegu całej kampanii, dzięki obserwowaniu jej wyników. Analizując efekty możesz szybko zmienić grupę docelową lub wprowadzić zmiany w treści samej reklamy ulepszając ją. W przypadku klasycznych form reklam nie miałbyś takiej swobody działania.
W oparciu o obserwacje działań prowadzonych przez współpracujące z Hurtownią Galanter sklepy internetowe uważamy, że zdecydowanie warto wspierać sprzedaż poprzez prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych. To sprawdzony sposób na reklamę galanterii skórzanej i budowanie świadomości Twojego sklepu internetowego wśród grona potencjalnych klientów. Skupiając się na sprzedaży internetowej wskazane jest wykorzystywanie potencjału, który posiadają reklamy online. Poza kampaniami w social mediach warto dodatkowo skupić się na kampaniach w Google Ads. To kolejny kanał dotarcia do internetowego klienta.