Współpraca dropshipping

Jak podnieść sprzedaż galanterii w sklepie internetowym, dzięki influencerom? Sprawdź, koniecznie!

Jak podnieść sprzedaż galanterii w sklepie internetowym, dzięki influencerom? Sprawdź, koniecznie!

Szukasz nowych sposobów na zwiększenie poziomu sprzedaży w Twoim sklepie z galanterią skórzaną? Nie Ty jeden! Każdy sprzedawca dba o to, aby utrzymać ją na możliwie jak najwyższym poziomie. Wykorzystując narzędzia online marketingu, masz szansę utrzymać się w gronie tych najlepszych. Dlatego z myślą o naszych partnerach biznesowych na blogu pozostawiamy wpisy poświęcone właśnie tej tematyce. Dziś bliżej przyjrzymy się zagadnieniu, którym jest modny  influencer marketing. Jeżeli jeszcze go nie testowałeś to najwyższy czas, by go lepiej poznać. 

Zacznijmy od podstaw — kim właściwie jest influencer? 

Sama nazwa „influencer” bierze się a angielskiego słowa influence, co w tłumaczeniu oznacza wpływ. Influencerzy to liderzy opinii wokół społeczności, którą zdobyli swoją twórczością, czy poglądami prezentowanymi w social mediach. Każdy z influencerów rozpoczynał swoją działalność w oparciu  różne motywacje. Nie zawsze musi być to sława, czy uzyskanie dodatkowego źródła dochodu. Dlatego kiedy odkryjesz świat influencer marketingu to szybko zauważysz, że są w nim: 

 

  • eksperci — to osoby, które w swoich kanałach dzielą się ze społecznością specjalistyczną wiedzą, którą zdobyli w konkretnej dziedzinie,
  • lifestylerzy — to osoby, które głównie zajmują się recenzowaniem różnego typu produktów (warto szukać w nich wsparcia przy reklamie sklepów internetowych z galanterią skórzaną),
  • aktywiści — to osoby, które bardzo mocno angażują się w różnego typu problemy społeczne, a swoją działalnością szerzą ściśle określone idee, które mają za zadanie poruszyć śledzącą ich działalność społeczność do konkretnych reakcji, 
  • artyści — skupieni na swojej twórczości o charakterze artystycznym.

Warto wiedzieć, że influencerów dzielimy na blogerów (prowadzących blogi) i vlogerów (zajmujących się tworzeniem wideo contentu na YouTube, czy Instagramie). W marketingowej literaturze dzieli się ich na:

  • YouTuberów,
  • Blogerów,
  • Instagramerów,
  • Facebookowiczów,
  • Twitterowców,
  • Snapchaterów.

Stawiaj na liderów opinii, którzy rozwijają się w kanałach będących w centrum zainteresowania Twojej grupy docelowej. W ten sposób dużo łatwiej i szybciej dotrzesz z promocją Twoich produktów galanteryjnych do potencjalnych klientów. 

Jak pracują influencerzy? 

Głównym zajęciem influencerów poza szerzeniem własnej twórczości związanej z nagrywaniem filmów, pisaniem tekstów, czy robieniem zdjęć jednocześnie zajmuje się propagowaniem, wśród grupy swoich odbiorców różnego rodzaju produktów, czy usług. Jego ocena ma ogromny wpływ na podejmowanie późniejszych decyzji zakupowych przez osoby śledzące kanały komunikacji konkretnego influencera. 

Polecenia te mogą mieć kilka różnych charakterów. Czasami influencer sam z siebie bez konkretnego wynagrodzenia i benefitów rekomenduje swojej społeczności towary bądź usługi. Można go również zachęcić do współpracy promocyjnej. Odbywa się ona na podstawie umowy z określonym wynagrodzeniem lub w zamian za benefity w postaci darmowych produktów / usług zainteresowanej współpracą marki. Dla Ciebie oznacza to tyle, że nie zawsze będziesz musiał wypłacać pieniężne wynagrodzenie. Możesz umówić się z influencerem na współpracę w oparciu o wspomniany barter. Jednak nie zawsze będzie to takie proste… Wynagrodzenie oczekiwane przez influencera rośnie wraz z jego zasięgiem…

Rodzaje influencerów, a zasięg ich przekazu 

Odpowiedni zasięg influencera to kluczowy element działań opartych na influencer marketingu. Musisz zdecydować do jak szerokiego grona osób, chcesz dotrzeć z rekomendacjami Twoich torebek skórzanych, aktówek męskich, plecaków retro, czy modnych saszetek nerek. Możesz skorzystać ze wsparcia influencerów, którzy docierają nawet to kilkuset tysięcy ludzi dziennie! 

Podział influencerów ze względu na zasięg obejmuje: 

  •  mikro-influencerów (od 500 do 10 000 obserwujących), którzy bardzo często wybierają współpracę w oparciu o barter, czyli za produkt. 

  • makro-influencerów (od 10 000 do miliona obserwujących), których rekomendacje będą kosztować określoną sumę pieniędzy (np. w systemie prowizyjnym, gdzie ustalacie wspólnie procent od sprzedaży produktów oddawany przez Ciebie dla influencera). 

  • mega-influencerów (powyżej miliona obserwujących), gdzie najczęściej współpracę poprzedza oficjalne podpisanie umów z wykazem progu wynagrodzenia za publikację konkretnych postów/wpisów/ filmów reklamowych oraz kar za zaniechanie podejmowanych zobowiązań przez obie z zainteresowanych stron. 

Najczęściej wraz ze wzrostem zasięgu przekazu influencera wzrasta również poziom jego wynagrodzenia, co warto zapamiętać wpisując działania z zakresu influencer marketingu w budżet reklamowy Twojego sklepu internetowego. 

Na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze influencera do współpracy? Podpowiadamy! 

Poniżej zostawiam dla Ciebie pomocną checklistę, dzięki której będziesz mógł dokładnie zweryfikować potencjalnego influencera pod kątem udanej współpracy. Wbrew pozorom ładne zdjęcia, ciekawe filmiki, czy wpisy to czasem za mało…

  • sprawdź poziom zaangażowania społeczności influencera- liczba komentarzy, like’ów, czy udostępnień ma ogromne znaczenie dla zasięgu Twoich przekazów reklamowych,

  • zweryfikuj, czy konkretny influencer nie reklamuje już produktów konkurencyjnych — nie ma sensu startować z komunikacją w tym samym kanale jednocześnie ze swoją największą konkurencją,

  • przekonaj się, jak wartościowe są treści tworzone przez influencera — jeżeli w jego kanałach pojawia się przede wszystkim sprzedaż przez rekomendacje różnego typu produktów, czy usu wycofaj się z pomysłu na współpracę… w ten sposób wpadniesz tylko do „worka” reklamowego i znikniesz ze swoimi produktami na tle innych,

  • zachowaj czujność i na początku współpracy pilnuj regularności postów i jakości przekazu — w ten sposób będziesz mieć kontrolę nad jakością realizacji,

  • nadaj dedykowane kody rabatowe — w ten sposób będziesz wiedzieć, jaki procent sprzedaży produktów pochodzi od konkretnego influencera.

Trzymamy kciuki! Powodzenia!