Współpraca dropshipping

Dlaczego warto dbać o UX stawiając sklep internetowy?

 Dlaczego warto dbać o UX stawiając sklep internetowy?

Prowadzisz już sprzedaż w sieci i chcesz ją zwiększyć? Czas sięgnąć po moc User Experience! Nie jest to żadna wiedza tajemna i przyda się każdemu kto chce prowadzić biznes online oparty o e-commerce. Spraw, by ze strony Twojego sklepu internetowego użytkownicy nie chcieli wychodzić, a każda ich wizyta kończyła się zakupem. Tym razem nie będziemy zgłębiać tajników sprzedaży dropshippingowej, ale przybliżmy Ci sposoby zwiększania konwersji z wykorzystaniem pełnego potencjału Twojej witryny internetowej.

UX działa na każdy e-sklep

Bez względu na to, czy w Twoim sklepie sprzedawane są skarpetki, kosmetyki, czy galanteria skórzana doświadczenia użytkowników, którzy do niego trafiają zawsze będą najważniejsze z perspektywy marketingowo-sprzedażowej. Okazuje się, że hurtownia galanterii z którą współpracujesz może dostarczać Tobie najlepsze produkty, a Twoja sprzedaż wcale nie będzie rosła. Zaniedbany design strony i UX mogą być przyczynami takiej sytuacji. Dlatego warto się im przyjrzeć zanim będzie za późno. Eksporter galanterii skórzanej może stanąć na rzęsach, ale wysiłek ten nic nie da, gdy sklep internetowy zawodzi użytkownika na każdym korku. Nie dopuść do tego typu sytuacji!

Co znaczy User Experience ?

Pojęcie User Experience wywodzi się z języka angielskiego i dotyczy całokształtu doznań towarzyszących użytkownikom Internetu podczas zakupów w Twojej witrynie. Stosowanie zasad UX i sprawdzonych praktyk projektowych ma na celu przede wszystkim podniesienie satysfakcji użytkowników z korzystania z witryny Twojego e-sklepu. Dobrze zrealizowany projekt będzie zachęcał potencjalnego klienta do pozostania na stronie i mobilizował go do zrobienia zakupów. Poza tym wpływa pozytywnie na postrzeganie Twojej marki. Zaniedbane witryny sklepów internetowych, których design przypomina styl z lat 90. odstraszają… Twoja witryna by sprzedawać musi być nowoczesna i intuicyjna. W tym zadaniu pomaga wiedza z zakresu UX.

Sklep z galanterią skórzaną, który zatrzymuje klientów

Robisz reklamy w ramach Google Ads? A może stawiasz na reklamę w social mediach? Spójrz na jej wyniki. Jak wysoki jest Twój współczynnik odrzuceń? Jeżeli nie osiąga on niskiego poziomu to masz spory problem. Odrzucenie witryny internetowej oznacza utratę potencjalnego klienta. Może mieć ono kilka przyczyn. Niekoniecznie będą one leżały w niskiej atrakcyjności kreacji reklamowej, czy jakości proponowanych produktów galanteryjnych… Jeżeli użytkownik wchodząc na witrynę czuje się zdezorientowany i nie wie, gdzie klikać by poznać szczegóły oferty lub złożyć zamówienie musisz to zmienić. Dzięki UX potencjalni klienci klikający w reklamy będą wiedzieli, jakie działania należy podjąć wchodząc na stronę sklepu internetowego. Bezproblemowo przejdą przez proces zakupowy korzystając z przejrzystego szablonu witryny.

Zasady dobrego UX, które warto stosować by więcej sprzedawać

Hurtownia galanterii w ramach dropshippingu będzie regularnie dostarczała towar klientom. Natomiast Twoim zadaniem jest zadbać o atrakcyjność i prostotę procesu sprzedaży.

Musisz dobrze poznać swoją grupę docelową, by tworzyć komunikację jaka będzie przekonywała do zakupu Twojej galanterii skórzanej. Dobranie odpowiedniego języka pomoże stworzyć skuteczne treści reklam oraz dobre copy na stronie e-sklepu. Wejdź w buty potencjalnego klienta i poznaj jego potrzeby oraz oczekiwania. Stwórz proces zakupowy na stronie, który będzie dla niego czytelny.

Uważnie badaj witryny innych e-sklepów szukając rozwiązań, które są warte naśladowania. Inspirowanie się i wyłapywanie najciekawszych pomysłów pomoże postawić idealną witrynę dla Twojego sklepu internetowego.

Koniecznie zadbaj o to, aby witryna była responsywna. To już od wielu lat standard. Sklep powinien sprawnie działać zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach. Czy wiesz, że nawet połowa użytkowników twojego sklepu może pochodzić właśnie z kliknięć w telefonie ? Skup się również na prędkości ładowania strony i jej poszczególnych podstron. Czas dla internautów ma ogromne znaczenie, chcą wszystko robić szybko. Przetestuj przede wszystkim proces transakcji. Dokładnie sprawdź, czy nic go nie komplikuje.

Istotna jest już wspominana łatwa nawigacja sklepu. Użytkownik nie może się gubić na stronie, jeżeli ma coś na niej faktycznie kupić. Krótkie i jasne komunikaty oraz możliwie jak najmniejszy stopień komplikacji nawigacji e-sklepu dają szansę na wyższą sprzedaż.

Nie zapominaj o wartościowym contencie, czyli treściach wpływających nie tylko na pozycjonowanie strony, ale również zainteresowanie odbiorców. Warto prowadzić dodatkowo bloga e-sklepu, na którym będziesz edukować swoich klientów i przybliżać im w ten sposób zarówno ofertę, jak i wartości Twojej marki.

Na rynku znajdziesz niejednego eksperta specjalizującego się w UX. Warto skorzystać z jego pomocy podczas budowania strony internetowej Twojego sklepu online. Zanim pojawi się idealna hurtownia galanterii skórzanej zadbaj o wygląd i funkcjonalności witryny. W ten sposób będziesz mieć pewność, że sprzedając wysokiej jakości towar (taki jak ten od HurtowniGalanter.pl) trafisz do grona zainteresowanych nim klientów.